Eğitim Öğretim

Okul öncesi dönemde çocuk, çevresindeki her şeye karşı ilgili, aktif bir araştırmacı gibidir. Bu dönemde öğrencilerimize her şeyi yalnızca sözle anlatmak yerine, onların olayın oluşumuna aktif olarak katılımlarını sağlamak önemlidir. Her gün yapılan çember zamanı ile öğrencilerimize aktif öğrenme ortamı hazırlamaktayız. 100’ncü gün etkinliği ve matematik rozeti gibi çalışmalarla yapılan çember zamanında öğrencilerin güçlü ve zayıf yanlarının farkına varmalarını, öğretmenlerimizin ise öğrenciyi daha iyi tanımalarını sağlamaktayız.

Okul öncesi eğitimin amaçlarından biri çocukların yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmektir. SCAMPER yaratıcı düşünmenin geliştirilmesinde kullanılan uygulanması kolay, eğlenceli bir beyin fırtınası yöntemidir. Öğrencilerimizle bütün bir yıl boyunca farklı, özgün düşünce üretebilmeleri konusunda yaş seviyelerine çeşitli çalışmalar uygun yürütülmektedir.

Bireyin yaşamındaki en değerli dönem şüphesiz ki okul öncesi eğitim çağıdır. Dolayısıyla bu dönemde alınacak eğitim de kritik bir öneme sahiptir.Bizler 2001 Kolej Ana Sınıfı olarak MONTESSORRİ eğitiminin bir parçası olan Günlük Yaşam becerilerini geliştirme çalışmalarımızı (toz alma, dolap toplama, düğme dikme, ayakkabı bağlama, meyve sebze yıkama, çamaşır asma vb.) özel olarak hazırlanmış uygulama sınıfımızda haftada 1 saat olarak yapmaktayız. Buy çalışmalarla  çocuklarımızın gerek özel gerekse sosyal yaşantılarında zorluk çekmeden, özgüvenli bireyler olmalarını hedeflemekteyiz.

Yaşam ve düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefleyen MIND LAB (Educatron is child’s play) METODU her yaş grubumuzda haftada bir ders saati olarak uygulanmaktadır. Bu metodu uygulamamızda ki amacımız; çocuklarımızın düşünme becerilerinin yanı sıra temel yaşam becerilerinin de gelişimini destekleyerek, onları kendi potansiyellerinin farkında, çevresindeki diğer bireylere saygılı, bilinçli, başarılı ve mutlu bireyler olarak toplumsal hayata hazırlanmalarını sağlamaktır.

Heyecan verici etkili fen ve matematik etkinliklerini sınıflara taşıyan kaliteli ve esnek bir içeriğe sahip GEMS PROGRAMI (Great Exploratrons in Math and Science – Fen de ve Matematikte Büyük Araştırmalar) öğrencilerimizin fen ve matematiği günlük yaşamları içerisinde kullanarak içselleştirmelerini sağlamaktadır.

Ana Sınıflarımızda DİKKATİ GÜÇLENDİRME ÇALIŞMALARIMIZ  hazırlık Sınıflarımızda haftada 3 gün birer ders saati, 4 ve 5 yaş gruplarımızda haftada 2 gün 1 ders saati şeklinde uygulanmaktadır. Bu çalışmaları yapmamızın amacı, çalışmalar esnasında öğrencilerimizin gözlem ve takibini yaparak,dikkatini toplama konusunda sıkıntı yaşayan öğrencilerimizi tespit etmek ve onların gelişimi açısından doğru yönlendirmede bulunmaktır.Diğer bir amacımız ise; öğrencimizin var olan dikkat ve odaklanma sürecinin uzatılmasına katkıda bulunmaktır. Çalışmalar yaş gruplarımıza uygun kitap ve materyallerle yürütülmektedir.

Uygulanan tüm programların ve çalışmaların yanında bütün bir yıl boyunca, Ana Sınıfı öğretmenlerimiz İlkokul öğretmenlerimizle yaptıkları İşbirliği çerçevesinde OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK, 1 sınıfın alt yapısını oluşturma çalışmaları (İnce-kaba motor beceriler, kalem tutuş biçimi, satırın içine doğru yazabilme Labirent, şifreleme vb…) gerçekleştirilmektedir. Ana Sınıfı öğretmenlerimiz dışında İlkokul öğretmenlerimiz Hazırlık Sınıflarımızda haftada 1 ders saati Okuma-Yazmaya hazırlık programını yürütmektedir. Mayıs ayı içerisinde Hazırlık Sınıfı öğrencilerimizin Uyum Oryantasyon çalışmaları tamamlandıktan sonra yapılan “Okul Olgunluğu” çalışması ile ilgili velilerimiz bilgilendirilmektedir.