Çocuklar en iyi şekilde öğrenmek için, mücadeleci, çekici ve heyecan verici deneyimlerin bir parçası olmalıdırlar. Onların severek oynamaları en güçlü içsel motivasyon ve ilham kaynağıdır. Öğretmenlerin, zamanla çocukları kaynaştırmaları ve uzmanlıkla eğitici notlarını iletebilmeleri için en iyi eğitimsel araçlara ihtiyaçları vardır. Mind Lab düşünme ve yaşam becerileri ile birleşik okul müfredatımızın gereksinimlerine çözüm getirmeyi ve okulumuzda en iyi şekilde uygulanması için gerekli tüm teknik bilgi ve materyalleri içerir. Amaç gelecek neslin; bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini kuvvetlendirerek, onlara düşüncelerini nasıl aktaracaklarını öğretmek ve öğrencileri “öğrenmeyi öğrenmek” için cesaretlendirerek 21. yüzyılın karmaşık zorluklarına hazırlamak, ve onların kabul gören, katılımcı ve mutlu bireyler olmalarını sağlamaktır.
“ Çocuklar zor ile değil , oynayarak öğrenmelidirler.”
“Bir kişiyi bir saatlik oyun içinde, bir yıllık sohbetten daha fazla tanırsınız.” Felsefeleriyle işlenen derslerimizde:
Sosyal yönden öğrenci kazanımlarımız: takım çalışması, işbirliği, rekabetle başa çıkma, etkili iletişim, kurallara saygı duyma, diğerlerini kabul etme
Duygusal yönden öğrenci kazanımlarımız: duyguları kontrol etme, kişisel tatminleri erteleme, sabır, azim, hatalardan ders çıkarma, öz disiplin
Bilişsel yönden öğrenci kazanımlarımız: problem çözme, karar verme, ileriye dönük planlama, mantıklı düşünme, dil gelişimi açısından gelişme
olarak sıralanabilir.
4.sınıf oyunlarımızda “trafik ışıkları”, “dedektif”, “düşünce ağacı” metodlarıyla bilgiyi toplayıp eşzamanlı kullanma, var olan ve olası problemler arasında ayırım yapma,soruları doğru yanıtlama ve doğru soruyu sorma, bekleneni tahmin etme, varsayımlara dayalı düşünme, görsel bilgiyi hafızaya kaydetme, tehlike karşısında önlem alma, öngörmek ve düşünmek gibi kazanımlar yer almaktadır. Ayrıca bu oyunlarla problem çözme, planlama ve sıralama gibi öğrenme basamakları da desteklenmektedir.