Sosyal Etkinlikler / Kulüpler

Masa Tenisi-Futsal-Basketbol

Üçlü olarak uygulanan bu aktivitede öğrencilerimiz, spor yapmanın yanında kendini ifade edebilme, özgüven sağlayabilme, toplumsal ilişkiler gibi çeşitli kazanımlara ulaşırlar. Aktivite masa tenisi ile başlayarak, futsal ile devam eder ve son olarak basketbol branşı ile biter. Bu aktivitede her branşa yaklaşık 3 aylık bir zaman ayrılır.

Çocukların fiziksel gelişimlerini ve kas-denge koordinasyonunu geliştiren masa tenisi aktivitesinde:

  • Zamanlama
  • Güç ve falsonun uygulanması
  • Topla temas nasıl olmalı
  • Topla temas ne zaman olmalı
  • Topla temas nereden olmalı
  • Vuruş teknikleri (forehand-backhand ve servis)
  • Tekler ve Çiftler müsabakaları yapılmaktadır.

Uzmanlar tarafından bir oyun olarak kabul edilen futbol  kişinin ruhen ve bedenen sağlıklı yaşaması için yapılan bir spordur. Öğrenci gelişimini olumlu etkileyen bu aktivitede:

  • Futbolu tanıma ve oyun kuralları
  • Futbol temel vuruşları (ayak içi, ayak dışı, ayak üstü vuruşlar)
  • Futbol kontrolleri (ayak içi, ayak üstü, diz, göğüs, kafa)
  • Top sürme drilleri
  • 1-1,2-2,-3-3 çeşitli top çalma ve adam eksiltme drilleri
  • Şut, taç, korner atma çalışmaları
  • Kazanma ve kaybetmeyi öğrenme.
  • Mücadele ve takım oyununu öğrenme
  • Maç koşullarında çalışmalar yapılmaktadır.

Hazırlayıcı temel teknik ve koordinasyonu geliştiren basketbol aktivitesinde:

  • Top tekniği
  • Top sürme çeşitleri (dripling, ball-handling)
  • Atış teknikleri
  • Pas çeşitleri (baş üstü pas, göğüs pas, bounce pas)
  • Maç teknikleri

Öğrencilerimiz tüm bu öğrendiklerini sene içerisinde ve sene sonunda yapılan spor turnuvalarında sergileme fırsatı bulurlar.

Bale

Dans ve hareket insan bedeninde her an var olduğunu bildiğimiz ve yaşamın temel yapısı içinde önemli yere sahip bir kavramdır. Çocukların gelişim süreçlerini desteklemek ve kendi bedenlerini analiz etmelerine yardımcı olur. Öğrenciler dansın, kendilerini ifade edebilecekleri bir iletişim aracı olduğunu bilirler. Ders bireysel olarak uygulandığında kişisel alan olarak bilinen kinesfer algısını yani kendi alanını tanımlamayı, grup olarak uyguladığında ise kollektif bilinci yani grup içindeki rolleri güçlendirip farklı bireylerle iletişim yollarını araştırarak, kendi alanının dışına güvenli bir şekilde dahil olmayı da kolaylaştırmaktadır.

Özellikle öğrencilerin küçük yaşlarda dans eğitimlerine başlaması çocukların beden gelişimine katkı sağladığı gibi yaşamdan aldıkları, zevki arttırdığına dair birçok istatistiksel ve deneysel kanıtlar da mevcuttur. Aynı zamanda müzikle birlikte hareket etme, belli ritimlere uymak gibi becerilerinde gelişimi için çok önemlidir. Bale çocukların disiplin, adaptasyon, özgüven duygusu, rahatlama, sorumluluk alma, sosyalleşme, kişisel düşünce, grup içerisinde uyum gibi kişilik özelliklerinin gelişiminde oldukça etkilidir.

Ritim ve Dans

Dans, insanların bedenlerini ve müziği kullanarak duygularını ifade etmesidir. Dans sürekli gelişen ve çok geniş boyutları içine alan evrensel bir sanattır. Modern dansta beden dili müzikle birleşerek birey hissettiği gibi dans eder.

Bu aktivitede:

  • Streching ve yer çalışması
  • Koreografi çalışması
  • Bedensel farkındalığı yaratmak ve bununla birlikte en doğal yoldan vücudu dans edebilecek forma sokmak
  • Bireysel ve gurup olarak hareket ve dans edebilme yeteneğinin geliştirilmesi ile yılsonu gösterilerinde bu becerimizi sergileme fırsatını buluyoruz.

Sanat Akademi

Aktivitemizde sizlerin, yaratıcı güçlerinizi ve estetik değerlerinizin ortaya çıkarılması, kendinizi sanatla ifade edebilmeniz, ilk hedefimizdir.“Görsel Sanat Kültürü” öğrenme alanında, öğrencilerimizin ulaşmaları beklenen kazanımlar; “estetik”, “sanatsal eleştiriye yatkınlık”, “sanat tarihi” gibi varlığını sanattan alan diğer disiplinlerin oluşumundan haberdar olmalarıdır. Böylelikle sanatsal uygulamalar yapan ve sanat yapmaktan zevk alan bireylerin yetiştirilmesi hedefinin yanı sıra;

  • Bir sanat eserini çözümleyebilen,
  • Sanat eseri niteliğini içerenle, bu niteliği içermeyeni değerlendirebilen,
  • Sanatçı ile zanaatçıyı birbirinden ayırt edebilen, ve her ikisinin de toplumdaki yerini ve önemini kavrayabilen, çağdaş bir nesil yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Satranç

Satranç, kişileri ezberci zihniyetten arındırarak, düşünen, araştıran ve yargılayan varlıklar haline getirir. Bireyleri yaratıcılıklarında özgür bırakan bu oyun sayesinde öğrencilerimizde:

  • Odaklanma
  • Gözünde canlandırma
  • İleriyi düşünme
  • Seçenekleri değerlendirme
  • Kuvvetli analiz
  • Planlama gibi sayısız beceri de gelişir.

Ayrıca akademik başarıyı %5,7 oranında arttırdığı ispatlanan bu oyunda siz de kavramanın önemini yitirdiğini ve akıl almaz bir dünyada yolculuğa çıktığınızı fark edeceksiniz.

Bilişim Akademi ve Kodlama

Bu aktivitede öğrencilerimiz kodlama uygulamaları ile birlikte problem analizi, çözüm üretme, çoklu bakış açısı geliştirme, eleştirel ve sistematik düşünme, neden sonuç ilişkilerini görebilme ve bilgisayarda kendi yazılımlarını geliştirme özelliklerini kazanırlar.Grafik tasarım ile görsel çalışma uygulamaları yaparlar, yayıncılığın temellerini öğrenirler. Sosyal medya, iletişim, e-ticaret konularında yetkinlik kazanırlar.

Müzik Akademi

Müziğin yaşamın temel yapısı içinde önemli bir yere sahip olduğunu unutmamalıyız. Müzik evrensel bir sanattır. Müzik aktivitemizde;

  • Jenerik müzikleri
  • Ritim çalışmaları
  • Elektronik ortamda müzik

çalışmaları fırsatını yakalayacağız.

 Zaman Yolculuğu

Zaman Yolculuğu Kulübünde öğrencilerle, avcılık konulu duvar resimlerini inceleyip, Taş Devrine gidip maden devrindeki değişimleri görüp, Babil ‘e, Zigurat‘a, Friglere, Mısırlıların tıptaki gelişimine, Sümerlere, Antik Yunan’a ve Rönesans’ a kadar gidip, neler üretmişler, neleri icat etmişler, günlük yaşamları nasıl işliyoru görüp inceleyip daha sonrasında “Eski Şark Eserleri Müzesi”  ve “Arkeoloji Müzesini ” ziyaret ederek sanatsal üretimlerimize devam edeceğimiz atölyeler dizisi olacaktır.

!Hola Amigos!

Neden yeni bir dil öğreniyoruz?

Yeni diller öğrenmek kültürlerarası ilişkiler ve başka dünyaları anlayabilmemizi sağlar.

Hola Amigos! kulüp etkinliğinde, öğrencilerimiz İspanyolca konuşmak amacı ile modern çocuk oyunları oynarlar, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile dil yeteneklerini geliştirirler.

Kulübümüzde öğrencilerimize İspanyolcayı ve İspanyol kültürünü tanıtma ve günlük basit konularda dinlediğini ve okuduğunu anlama, konuşma becerilerini kazandırma hedeflenir.

Kulübümüzde eğlenceli yemekler pişirirken mutfak eşyalarını tanıyacak ve yeni yemek tarifleri öğreneceğiz.

Kulübümüzde  “Magosto”  Kestane Festivali kutlamaları yapacağız. Magosto, İspanya’nın kuzeyinde her yıl kutlanan geleneksel bir festivaldir. Bu festival genel olarak Castanyera, (köylü kıyafeti giymiş yaşlı bir bayan ) figürüyle tasvir edilir. Bu yaşlı bayanın  başı örtülüdür ve sokakta satmak üzere bir masanın arkasında oturmuş kestane pişirir.

İspanyolca kulübümüzde Tekerleme günleri yapacağız. Tekerleme folklora zenginlik katan bir edebiyat türüdür. Dilin bir oyun ve eğlence aracı olarak kullanılmasına fırsat ve imkan tanır.  Ayrıca, okumaya ilgi uyandırır,  telaffuz ve okuduğunu hatırlamaya yardımcı olur.