Sosyal Etkinlikler / Kulüpler

Masa Tenisi-Futsal-Basketbol

Üçlü olarak uygulanan bu aktivitede öğrencilerimiz, spor yapmanın yanında kendini ifade edebilme, öz güven sağlayabilme, toplumsal ilişkiler gibi çeşitli kazanımlara ulaşırlar. Aktivite, masa tenisi ile başlayarak futsal ile devam eder ve son olarak basketbol branşı ile biter. Bu aktivitede her branşa yaklaşık 3 aylık bir zaman ayrılır.

Çocukların fiziksel gelişimlerini ve kas-denge koordinasyonunu geliştiren masa tenisi aktivitesinde:

  • Zamanlama
  • Güç ve falsonun uygulanması
  • Topla temas nasıl olmalı
  • Topla temas ne zaman olmalı
  • Topla temas nereden olmalı
  • Vuruş teknikleri (forehand-backhand ve servis)
  • Tekler ve Çiftler müsabakaları yapılmaktadır.

Uzmanlar tarafından bir oyun olarak kabul edilen futbol kişinin ruhen ve bedenen sağlıklı yaşaması için yapılan bir spordur. Öğrenci gelişimini olumlu etkileyen bu aktivitede:

  • Futbolu tanıma ve oyun kuralları
  • Futbol temel vuruşları (ayak içi, ayak dışı, ayak üstü vuruşlar)
  • Futbol kontrolleri (ayak içi, ayak üstü, diz, göğüs, kafa)
  • Top sürme drilleri
  • 1-1, 2-2, 3-3 çeşitli top çalma ve adam eksiltme drilleri
  • Şut, taç, korner atma çalışmaları
  • Kazanma ve kaybetmeyi öğrenme
  • Mücadele ve takım oyununu öğrenme
  • Maç koşullarında çalışmalar yapılmaktadır.

Hazırlayıcı temel teknik ve koordinasyonu geliştiren basketbol aktivitesinde:

  • Top tekniği
  • Top sürme çeşitleri (dripling, ball-handling)
  • Atış teknikleri
  • Pas çeşitleri (baş üstü pas, göğüs pas, bounce pas)
  • Maç teknikleri

Öğrencilerimiz tüm bu öğrendiklerini sene içerisinde ve sene sonunda yapılan spor turnuvaklarında sergileme fırsatı bulurlar.

Dans Şov

Dans, insanların bedenlerini ve müziği kullanarak duygularını ifade etmesidir. Dans sürekli gelişen ve çok geniş boyutları içine alan evrensel bir sanattır. Modern dansta beden dili müzikle birleşir ve birey hissettiği gibi dans eder. Dans Şov aktivitesinde:

  • Streching ve yer çalışması
  • Koreografi çalışması
  • Bedensel farkındalığı yaratmak ve bununla birlikte en doğal yoldan vücudu dans edebilecek forma sokmak
  • Bireysel ve grup olarak hareket ve dans edebilme yeteneğinin geliştirilmesi ile yıl sonu gösterilerinde bu becerimizi sergileme fırsatını buluyoruz.

Sanat Akademi

Aktivitemizde sizlerin, yaratıcı güçlerinizin ve estetik değerlerinizin ortaya çıkarılması kendinizi sanatla ifade edebilmeniz ilk hedefimizdir.“Görsel Sanat Kültürü” öğrenme alanında, öğrencilerimizin ulaşmaları beklenen kazanımlar:“estetik”, “sanatsal eleştiriye yatkınlık”, “sanat tarihi” gibi varlığını sanattan alan diğer disiplinlerin oluşumundan haberdar olmalarıdır. Böylelikle sanatsal uygulamalar yapan ve sanat yapmaktan zevk alan bireylerin yetiştirilmesi hedefinin yanı sıra:

  • Bir sanat eserini çözümleyebilen,
  • Sanat eseri niteliğini içerenle, bu niteliği içermeyeni değerlendirebilen,
  • Sanatçı ile zanaatçıyı birbirinden ayırt edebilen ve her ikisinin de toplumdaki yerini ve önemini kavrayabilen çağdaş bir nesil yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Satranç

Satranç, kişileri ezberci zihniyetten arındırarak, düşünen, araştıran ve yargılayan bireyler haline getirir. Kişileri yaratıcılıklarında özgür bırakan bu oyun sayesinde öğrencilerimizde:

  • Odaklanma
  • Gözünde canlandırma
  • İleriyi düşünme
  • Seçenekleri değerlendirme
  • Kuvvetli analiz
  • Planlama gibi sayısız beceri de gelişir.

Ayrıca akademik başarıyı %5,7 oranında arttırdığı ispatlanan bu oyunda siz de kavramanın önemini yitirdiğini ve akıl almaz bir dünyada yolculuğa çıktığınızı fark edeceksiniz.

Kodlama ve Grafik Tasarım

Bu aktivitede öğrencilerimiz kodlama uygulamaları ile birlikte problem analizi, çözüm üretme, çoklu bakış açısı geliştirme, eleştirel ve sistematik düşünme, neden sonuç ilişkilerini görebilme ve bilgisayarda kendi yazılımlarını geliştirme özelliklerini kazanırlar. Grafik tasarım ile görsel çalışma uygulamaları yaparlar, yayıncılığın temellerini öğrenirler. Sosyal medya, iletişim, e-ticaret konularında yetkinlik kazanırlar.

Tasarım Akademi

Bütün sanatların temelinde bir tasarım olgusu yatar.  Bizlerde tasarım akademi olarak öğrencilerimize tasarımın gücünü farklı sanat dallarını bir araya getirerek sunmayı sağlamaktayız. Aktivite saatlerinde öğrencilerimizin hayal güçlerini kullanarak üretim zevkine varmalarına olanak sağlayarak, el becerilerini geliştirerek estetik bakış açısı kazanmalarına yardımcı olan çalışmalar  yapılmaktır. Kendi tasarladıkları gerçeğe dönüştürerek üretim yapabilmelerini ve ürettiklerini kullanabilmelerini sağlamak hedeflenmektedir. Moda tasarımı, takı tasarımı, sahne ve dekor tasarımı, endüstriyel tasarım gibi alanlarda uygulamalar gerçekleştirilmektedir.

Tiyatro

Uygarlık tarihinin en eski sanatlarından biri olan tiyatronun en önemli misyonu: Dünyamızı olduğundan daha güzel, daha yaşanılır kılmaktır.

Tiyatro çalışmaları bir ay süren oyunculuk eğitimi ile başlar. Bu eğitimde öğrenciler, yaratıcı drama teknikleriyle birlikte kendilerini sözel ve bedensel olarak ifade edebilmeyi, duyularını etkin kullanabilmeyi, öz güven duygularını geliştirmeyi öğrenirler. Daha sonra ise bir karakteri fiziksel ve ruhsal olarak inşa edebilme, sahne duruşları, mizansenler gibi ve oyunculuk temrinleriyle tanışırlar. Bunun ardından  sene sonu gösterisi hazırlıklarına başlanır. Metin doğaçlamalarıyla ilerleyen ilk süreç sahne metninin oluşturulmasıyla geçer. İkinci dönemde ise metnin sahnelenmesi sürecine geçilir. Tiyatro çalışmalarının hedefi profesyonel oyuncu yetiştirmek değil, öğrencilerin tiyatro eserlerinin oluşturulması sürecinin çeşitli aşamalarını deneyimlemeleridir.

Bando ve Perküsyon

Perküsyon çalışmaları ile amaç öğrencilerimizin müzik kültürlerini çağdaş bir çerçeve içinde geliştirmektir. Aynı zamanda kendilerini ifade edebilmelerini ve toplu iş yapma alışkanlıklarını geliştirerek sosyalleşmelerini hedefleyen bu  aktivitede nefesin doğru kullanımı, müzik enstrümanları ve ünlü müzik insanları öğrenilmektedir. Aktivite bando etkinliği ile birleştirilerek ritim-ses çalışmaları ile grup bilinci sağlanır. Yapılan perküsyon çalışmalarına ek olarak:

  • Bando baget tutuş teknikleri
  • Bando ritim ve vuruş tekniklerini öğrenme
  • Belleğe alma, komutları öğrenme
  • Marşları öğrenme ve çalabilme
  • Grup bilincini sağlama
  • Bando çalarak yürüyüş çalışmaları

yapılmaktadır.