Özel Yeşilköy 2001 Kolejinde öğrencilerimize lise eğitimleri için gerekli ön öğretileri kapsayan ortaokul temel ders ve müfredat kazanımlarını vermekteyiz. Bu kazanımlar verilirken temel derslerde yapılan öğretilerin ölçme ve değerlendirme basamağı çok önemlidir. Ölçme değerlendirme çalışmalarında yapılan sınavların, performans ve proje ödevlerinin sonuçları analiz edilir. Bunun sonucunda öğrencide eksik görülen kazanımları tamamlamak için Çözüm Saatleri uygulaması yapılır. Çözüm saatleri (Türkçe-Matematik-Fen Bilimleri) en fazla beş kişilik öğrenci grubuyla yapılır. Sınav sonuçlarının ve diğer bileşenlerin baz alındığı sayısal değerlere bakılarak ortaokul müdür yardımcısı tarafından çözüm grupları belirlenir.
Sadece bu amaçla yola çıkılmayan 2001 Kolejde mezun olan tüm öğrencilerimizin akademik başarılarını destekleyici kişilik özellikleri de bizim için çok önemlidir. Öğrencilerimizin,
- Kişisel potansiyelleri ve ilgileri konusunda yüksek farkındalık kazanarak,
- Kendilerini sosyal onaydan bağımsız olarak kabul etmeyi ve sevmeyi öğrenerek,
- Sadece kendileri ile yarışmanın ve kişisel kendini gerçekleştirmenin gerekliliğine inanarak,
- Kendilerine sunulan her türlü bilgiyi kabullenmeden önce usa vurarak,
- Eleştirel düşünme becerilerini günlük yaşamlarında kullanarak,
- Günlük yaşamlarındaki problemlerini çözebilme becerilerinin aslında bir matematik probleminin çözüm aşamaları olduğunu görerek ve kendilerine bu temel amaçla öğretildiğini bilerek,
- İyi bir Türkçe okuryazarı olmanın çoğu gerçeği doğru anlamak için ilk gereklilik olduğunu kavrayarak,
- Matematik ve Fen okuryazarı olarak,
- Bağlı fakat bağımsız ilişkilerle ruh sağlıklarını koruyarak,
- Toplumsal sinerji ve fayda üretmenin gerçek bilgelik ve insanlık davranışı olduğuna inanarak
mezun olmaları temel hedefimizdir.






Okulumuzda ikinci yabancı dil programı 1. Sınıftan başlayarak 8. Sınıfın sonuna kadar devam eder. Programımız “Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı” nda yer alan yeterlilik düzeylerini temel alır. Derslerimizde öğrenci merkezlilik esas olup, onların konuşma ve anlama becerilerini, iletişim kurma yetisini geliştirerek, ikinci yabancı dilin önemini ve farkındalığını sağlayan yöntem ve teknikler uygulanır. Okul olarak ikinci yabancı dil programında hedeflenen düzeyler:
Bilişim okur yazarlığı kazanımı hedefi ile öğrencilerimiz öncelikli olarak teknolojilerin doğru, güvenli ve sağlıklı kullanımını öğrenirler. Yaş gruplarına uygun birtakım uygulamalar ile okuma yazma sürecine destek verici çalışmalar yapılır. Bilgisayarın temel çalışma prensibini kavrayan ve temel donanımlarını etkin kullanan öğrencilerimiz kodlama uygulamaları ile problem analizi, çözüm üretme, çoklu bakış açısı geliştirme, eleştirel ve sistematik düşünme, neden sonuç ilişkilerini görebilme yetilerini geliştirirler.
Çocukların hızlı büyüdükleri bu dönemde derslerde öğrencilere büyük ve küçük kas gruplarının gelişimini sağlayıcı cimnastik çalışmaları, beden yönetme ve denge gibi özelliklerinin geliştirilebilmesini sağlayıcı hareket kombinasyonları eğitsel oyunlarla birlikte verilmektedir. Bunun yanında öğrencilerin çeşitli spor dallarıyla ilgili yeteneklerini ortaya çıkartmak, spor branşlarını tanıtmak hedeflenmektedir. Ayrıca spor dersi kazanımları ile fiziksel uygunluk gelişimleri testleri yapılarak (antropometrik ve fiziksel uygunluk testleri) öğrenci takip yazılım programı ile takip edilmektedir.


