Okul öncesi dönemde çocuk, çevresindeki her şeye karşı ilgili, aktif bir araştırmacı gibidir. Bu dönemde öğrencilerimize her şeyi yalnızca sözle anlatmak yerine, onların olayın oluşumuna aktif olarak katılımlarını sağlamak önemlidir. Her gün yapılan çember zamanı ile öğrencilerimize aktif öğrenme ortamı hazırlamaktayız. 100’ncü gün etkinliği ve matematik rozeti gibi çalışmalarla yapılan çember zamanında öğrencilerin güçlü ve zayıf yanlarının farkına varmalarını, öğretmenlerimizin ise öğrenciyi daha iyi tanımalarını sağlamaktayız.
Okul öncesi eğitimin amaçlarından biri çocukların yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmektir. SCAMPER yaratıcı düşünmenin geliştirilmesinde kullanılan uygulanması kolay, eğlenceli bir beyin fırtınası yöntemidir. Öğrencilerimizle bütün bir yıl boyunca farklı, özgün düşünce üretebilmeleri konusunda yaş seviyelerine çeşitli çalışmalar uygun yürütülmektedir.
Bireyin yaşamındaki en değerli dönem şüphesiz ki okul öncesi eğitim çağıdır. Dolayısıyla bu dönemde alınacak eğitim de kritik bir öneme sahiptir.Bizler 2001 Kolej Ana Sınıfı olarak MONTESSORRİ eğitiminin bir parçası olan Günlük Yaşam becerilerini geliştirme çalışmalarımızı (toz alma, dolap toplama, düğme dikme, ayakkabı bağlama, meyve sebze yıkama, çamaşır asma vb.) özel olarak hazırlanmış uygulama sınıfımızda haftada 1 saat olarak yapmaktayız. Buy çalışmalarla çocuklarımızın gerek özel gerekse sosyal yaşantılarında zorluk çekmeden, özgüvenli bireyler olmalarını hedeflemekteyiz.

Yaşam ve düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefleyen MIND LAB (Educatron is child’s play) METODU her yaş grubumuzda haftada bir ders saati olarak uygulanmaktadır. Bu metodu uygulamamızda ki amacımız; çocuklarımızın düşünme becerilerinin yanı sıra temel yaşam becerilerinin de gelişimini destekleyerek, onları kendi potansiyellerinin farkında, çevresindeki diğer bireylere saygılı, bilinçli, başarılı ve mutlu bireyler olarak toplumsal hayata hazırlanmalarını sağlamaktır.
Heyecan verici etkili fen ve matematik etkinliklerini sınıflara taşıyan kaliteli ve esnek bir içeriğe sahip GEMS PROGRAMI (Great Exploratrons in Math and Science – Fen de ve Matematikte Büyük Araştırmalar) öğrencilerimizin fen ve matematiği günlük yaşamları içerisinde kullanarak içselleştirmelerini sağlamaktadır.
Ana Sınıflarımızda DİKKATİ GÜÇLENDİRME ÇALIŞMALARIMIZ hazırlık Sınıflarımızda haftada 3 gün birer ders saati, 4 ve 5 yaş gruplarımızda haftada 2 gün 1 ders saati şeklinde uygulanmaktadır. Bu çalışmaları yapmamızın amacı, çalışmalar esnasında öğrencilerimizin gözlem ve takibini yaparak,dikkatini toplama konusunda sıkıntı yaşayan öğrencilerimizi tespit etmek ve onların gelişimi açısından doğru yönlendirmede bulunmaktır.Diğer bir amacımız ise; öğrencimizin var olan dikkat ve odaklanma sürecinin uzatılmasına katkıda bulunmaktır. Çalışmalar yaş gruplarımıza uygun kitap ve materyallerle yürütülmektedir.
Uygulanan tüm programların ve çalışmaların yanında bütün bir yıl boyunca, Ana Sınıfı öğretmenlerimiz İlkokul öğretmenlerimizle yaptıkları İşbirliği çerçevesinde OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK, 1 sınıfın alt yapısını oluşturma çalışmaları (İnce-kaba motor beceriler, kalem tutuş biçimi, satırın içine doğru yazabilme Labirent, şifreleme vb…) gerçekleştirilmektedir. Ana Sınıfı öğretmenlerimiz dışında İlkokul öğretmenlerimiz Hazırlık Sınıflarımızda haftada 1 ders saati Okuma-Yazmaya hazırlık programını yürütmektedir. Mayıs ayı içerisinde Hazırlık Sınıfı öğrencilerimizin Uyum Oryantasyon çalışmaları tamamlandıktan sonra yapılan “Okul Olgunluğu” çalışması ile ilgili velilerimiz bilgilendirilmektedir.






Okulumuzda ikinci yabancı dil programı 1. Sınıftan başlayarak 8. Sınıfın sonuna kadar devam eder. Programımız “Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı” nda yer alan yeterlilik düzeylerini temel alır. Derslerimizde öğrenci merkezlilik esas olup, onların konuşma ve anlama becerilerini, iletişim kurma yetisini geliştirerek, ikinci yabancı dilin önemini ve farkındalığını sağlayan yöntem ve teknikler uygulanır. Okul olarak ikinci yabancı dil programında hedeflenen düzeyler:
Bilişim okur yazarlığı kazanımı hedefi ile öğrencilerimiz öncelikli olarak teknolojilerin doğru, güvenli ve sağlıklı kullanımını öğrenirler. Yaş gruplarına uygun birtakım uygulamalar ile okuma yazma sürecine destek verici çalışmalar yapılır. Bilgisayarın temel çalışma prensibini kavrayan ve temel donanımlarını etkin kullanan öğrencilerimiz kodlama uygulamaları ile problem analizi, çözüm üretme, çoklu bakış açısı geliştirme, eleştirel ve sistematik düşünme, neden sonuç ilişkilerini görebilme yetilerini geliştirirler.
Çocukların hızlı büyüdükleri bu dönemde derslerde öğrencilere büyük ve küçük kas gruplarının gelişimini sağlayıcı cimnastik çalışmaları, beden yönetme ve denge gibi özelliklerinin geliştirilebilmesini sağlayıcı hareket kombinasyonları eğitsel oyunlarla birlikte verilmektedir. Bunun yanında öğrencilerin çeşitli spor dallarıyla ilgili yeteneklerini ortaya çıkartmak, spor branşlarını tanıtmak hedeflenmektedir. Ayrıca spor dersi kazanımları ile fiziksel uygunluk gelişimleri testleri yapılarak (antropometrik ve fiziksel uygunluk testleri) öğrenci takip yazılım programı ile takip edilmektedir.


