
Türkçe dersi kuşkusuz öğretim zincirinin en güçlü halkası olması gerekliliğiyle okulumuzda da akademik birimlerin temelini oluşturmaktadır. Türkçe dersinde gerçekleşen anlamlandırarak öğrenme diğer derslerdeki başarıya da doğrudan etki etmektedir.
6. sınıfta öğrencilerimiz şiir dilinin farklılığını ayırt ederler. Metin türüyle ilgili özellikleri kavrarlar. Kelimenin yapı özellikleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrarlar. Anlatımın kimin ağzından yapıldığını belirleyerek okuduklarında örtülü anlamları bulabilirler. Metindeki anahtar kelimeleri ve metnin ana duygusunu belirleyebilirler. İsim tamlamalarının kuruluş ve anlam özelliklerini, noktalama işaretlerinin görevlerini öğrenirler. Cümle içinde isim ve sıfat tamlamaları arasındaki farkı kavrayarak ikisi arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz edebilirler. Ünsüz yumuşaması kuralını kavrayarak yazım kurallarında uygulamaya geçirirler. Okuduklarındaki amaç-sonuç ilişkisini belirlerler. Adın yerine geçen sözcükleri (adıllar) öğrenirler Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyebilirler.
Zümremizin ilk hedefi okuyan nesilleri okuduğunu anlama ve anlatma noktasında belirli bir düzeye getirerek okumanın gücünü diğer derslerde de kullanabilmektir.Bu nedenle 1. Sınıfın ikinci döneminde başlayan “Yaratıcı Okuma” çalışmalarına dördüncü sınıfta da devam etmekte ve bu çalışmaları “Yaratıcı Drama” derslerimiz, “Okuma Saatlerimiz” ve “Kütüphane Saatlerimiz” le desteklemekteyiz.. Öğrencilerimiz, eş zamanlı olarak okudukları eserlerden kavram haritaları oluşturarak analiz etmeyi, elde ettiği bireysel verileri sınıf arkadaşları ile paylaşarak bilgiyi sentezlemeyi, elde ettiklerini objektif gözle inceleyerek de eleştirel düşünmeyi gerçekleştirmektedir.
İkinci önemli hedefimiz ise öğrencilerin sınav sırasında herhangi bir bilgi eksikliği olmadığı halde okuma hatası yüzünden yanlış yanıtladığı soruların önüne geçmektir. Öğrenciler zaman zaman sınavlarda bilgi eksiği olmadığı halde soruyu hatalı okudukları için yanlış yanıt verirler. Bu hataların başında noktalama işaretlerine dikkat etmemek, son ekleri yanlış okumak(-me ,-ma…) satır atlamak, harf çıkarma ya da ekleme vb. unsurlar gelir.
Bu sorunun çözümünde bizler:
- Sesli okuma çalışmalarına ağırlık veriyor
- Soru nasıl çözülür sorunsalını ayrıntılı değerlendiriyor
- Noktalama işaretlerinin, eklerin ve etkili okumanın önemi üzerinde duruyoruz.
Türkçe zümresi olarak derslerimizde analiz ve sentez, tümevarım ve tümdengelim, değerlendirme ve direkt dil öğretim metodu gibi problem çözmede kullanılan ve yargı ile anlama gücüne dayalı bilimsel yöntemler kullandığımız gibi, bu dersin özel öğretim yöntemlerinden olan; okuma ve dinleme, konuşma ve yazma, dili kurallarına göre kullanma kazanımlarını da en üst düzeyde vermeyi hedefliyoruz.