COVİD-19 Salgını kapsamında Türk Standartları Enstitüsünün (TSE) yapmış olduğu denetleme ve incelemeler sonucunda okulumuzun almış olduğu önlemler ve tedbirler incelenmiş ve okulumuza Okulum Temiz Belgesi verilmiştir.
COVİD-19 Salgını kapsamında Türk Standartları Enstitüsünün (TSE) yapmış olduğu denetleme ve incelemeler sonucunda okulumuzun almış olduğu önlemler ve tedbirler incelenmiş ve okulumuza Okulum Temiz Belgesi verilmiştir.
1. sınıfın ilk döneminde: okuma ve yazma, okunaklı bitişik eğik yazı, görsel okuma anlatma, metin okuma, dikte, öykü okuma izleme ve anlatım; ikinci dönemde: metne dayalı soruları yanıtlama, öykü kitaplarını yaratıcı okuma çalışmalarıyla irdeleme, noktalama işaretleri ve temel yazım kuralları çalışmalarını gerçekleştirmekteyiz.
2001 Koleji’nde Matematik dersleri ana sınıfından itibaren öğrencilerin matematiği günlük yaşamlarında kullanmalarını cesaretlendirecek ve kolaylaştıracak şekilde tasarlanmıştır. Verilen problemlere ezberlenen çözümler yerine öğrencilerin kendi kurdukları problemlere getirdikleri farklı çözüm yolları ile onlara hem matematiksel düşünme becerisi kazandırmak hem de muhakeme yaparak düşünce becerilerini geliştirmek en temel hedefimizdir.
1.sınıf öğrencilerimiz matematik derslerinde, doğal sayıları tanır, bu sayılarla toplama çıkarma işlemleri ve ritmik sayma yapar. Bütün ve yarımı modeller üzerinde gösterir. Sayı örüntülerinde örüntünün kuralını bulur ve verilmeyen öğeyi belirleyerek örüntüyü tamamlar.Uzunlukları ve ağırlıkları ölçer, paraları ve takvimi tanır. Geometrik cisimleri bilir. 20 içinde problem çözer ve kurar.
2001 Koleji’nde öğrencilerimizin değişen ve hızla gelişen dünyaya uyum sağlamalarını kolaylaştıracak, matematiğe ilgi ve meraklarını arttırarak onlarda öğrenme heyecanı yaratacak bir öğretim ortamı oluşturulması için her türlü olanak sağlanmaktadır.
Özel Yeşilköy 2001 İlkokulu Yabancı Diller Bölümü olarak temel prensibimiz ilkokulu (4. Sınıf) bitiren öğrencilerimizin Common European Framework’de (Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı) belirlenen A2 düzeyinde dil yeterliliğine sahip olmalarıdır. Öğrencilerimiz 3. sınıfta Cambridge English Young Learners Starters ve 4. sınıfta Cambridge English Young Learners Movers sınavlarına girmektedirler.
1. sınıf İngilizce programımızda, öğrencilerimizin anasınıfında tanıştıkları İngilizce dilini geliştirmeleri, kelime dağarcıklarını genişletmeleri ve konuşulan dili genel olarak anlamaları hedeflenmektedir. Bu derste, çeşitli ders ve çalışma kitapları takip edilir. Konuşma becerisini geliştirmek için öğrenciler gruplar halinde hikayeleri canlandırarak çeşitli oyunlar oynarlar. Ayrıca bu hikayeler, akıllı tahta aracılığıyla öğrencilerin keyifle katıldıkları “Konuşan Etkinlikler” ile desteklenmektedir. Öğrenciler ana dillerinde okumayı gerçekleştirdikten sonra, yıl boyunca Skills dersinde yaptıkları sesletim çalışmalarının desteğiyle İngilizce okumaya başlarlar. 1. sınıf İngilizce dersleri çok çeşitli oyun ve aktiviteler, şarkılar, videolar, görseller, oyun kartları, projeler, fiziksel/online oyunlar drama etkinlikleri ile desteklenir. Ders içi araçlar, dersi öğreten öğretmenler tarafından özenle seçilmekte veya hazırlanmakta ve dil öğrenme teknolojileri yoğun olarak kullanmaktadır. Ayrıca derslerimiz disiplinler arası program dahilinde, diğer dersleri de desteklemektedir.
1.Sınıf İngilizce programımızda: sınıf içi yönergeleri alma ve yapma, okul eşyaları ve tanıtımları,aile üyelerimiz hakkında konuşabilme, vücudumuzun bölümleri, duygularımız, sahip olduklarımız ve olmadıklarımız hakkında konuşabilme, eşyalar ve yerleri hakkında konuşabilme, sevdiğimiz renkleri, hayvanları, yiyecekleri vs ifade edebilme, günlük öz bakım becerilerini ifade edebilme kazanımları yer almaktadır.
Okulumuzda ikinci yabancı dil programı 1. Sınıftan başlayarak 7. Sınıfın sonuna kadar devam eder. Programımız “Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programın’da yer alan yeterlilik düzeylerini temel alır. Derslerimizde öğrenci merkezlilik esas olup, onların konuşma ve anlama becerilerini, iletişim kurma yetisini geliştirerek, ikinci yabancı dilin önemini ve farkındalığını sağlayan yöntem ve teknikler uygulanır. Okul olarak ikinci yabancı dil programında hedeflenen düzeyler:
1.sınıf-6. sınıf: A1 (Temel konularda dili kullanır, kendini ve başkalarını tanıtabilir, günlük yaşamdaki basit ifadeleri anlar.)
7.sınıf: A2 (Temel konularda gereksinimlerini anlatır, basit bilgi alışverişinin söz konusu olduğu durumlarda iletişim kurar.)
1. sınıflarımızda Almanca dersi “Udo & Co 0” adlı ders ve çalışma kitabı ile haftada 2 ders saati olarak planlanmıştır.
2001 Kolejde 1. sınıf öğrencilerimiz ilk dönem yazıya geçmedikleri için görsel ve kinestetik yöntemlerle temel konuları (okul eşyaları, renkler, sayılar, aile bireylerinin isimleri…) öğrenirler. Konular ile ilgili Almanca şarkılar ve danslar ile desteklenir. Görseller ve kutu oyunları kullanarak eğlenerek öğrenirler. 2. Dönem yazıyla birlikte basit ve kısa cümle yazar ve söylerler.
Bilişim okur yazarlığı kazanımı hedefi ile öğrencilerimiz öncelikli olarak teknolojilerin doğru, güvenli ve sağlıklı kullanımını öğrenirler. Yaş gruplarına uygun birtakım uygulamalar ile okuma yazma sürecine destek verici çalışmalar yapılır. Bilgisayarın temel çalışma prensibini kavrayan ve temel donanımlarını etkin kullanan öğrencilerimiz kodlama uygulamaları ile problem analizi, çözüm üretme, çoklu bakış açısı geliştirme, eleştirel ve sistematik düşünme, neden sonuç ilişkilerini görebilme yetilerini geliştirirler.
Okulumuzda ikinci yabancı dil programı 1. Sınıftan başlayarak 8. Sınıfın sonuna kadar devam eder. Programımız “Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı” nda yer alan yeterlilik düzeylerini temel alır. Derslerimizde öğrenci merkezlilik esas olup, onların konuşma ve anlama becerilerini, iletişim kurma yetisini geliştirerek, ikinci yabancı dilin önemini ve farkındalığını sağlayan yöntem ve teknikler uygulanır. Okul olarak ikinci yabancı dil programında hedeflenen düzeyler:
1.sınıf-6. sınıf: A1 (Temel konularda dili kullanır, kendini ve başkalarını tanıtabilir, günlük yaşamdaki basit ifadeleri anlar.)
7.sınıf-8. sınıf: A2 (Temel konularda gereksinimlerini anlatır, basit bilgi alışverişinin söz konusu olduğu durumlarda iletişim kurar.)
2001 Kolejde 6. Sınıf öğrencilerimiz eski öğretilerine ek olarak A1.2 düzeyinde ülkeleri ve başkentleri, konuştukları dilleri, kendini tanıtmayı ve karşısındakini tanımayı, televizyon programlarını yorumlamayı öğrenirler.
Türkçe dersi kuşkusuz öğretim zincirinin en güçlü halkası olması gerekliliğiyle okulumuzda da akademik birimlerin temelini oluşturmaktadır. Türkçe dersinde gerçekleşen anlamlandırarak öğrenme diğer derslerdeki başarıya da doğrudan etki etmektedir.
Beşinci sınıf öğrencilerimiz Türkçe derslerinde eş ve zıt anlamlı sözcükleri kavrayıp gerçek, yan, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri öğrenirler. Okuduklarında duygusal ve abartılı ifadeleri belirler, sorgularlar. Metinlerde geçen deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanırlar. Okuduklarında öznel ve nesnel yargıları ayırt eder, sebep-sonuç ilişkisi kurarlar. Metinlerde imla kurallarını uygularlar.
Zümremizin temel hedefi okuyan nesilleri okuduğunu anlama ve anlatma noktasında belirli bir düzeye getirerek okumanın gücünü diğer derslerde de kullanabilmektir. Bu nedenle 1. Sınıfın ikinci döneminde başlayan “Yaratıcı Okuma” çalışmalarına dördüncü sınıfta da devam etmekte ve bu çalışmaları “Yaratıcı Drama” derslerimiz, “Okuma Saatlerimiz” ve “Kütüphane Saatlerimiz” le desteklemekteyiz.. Öğrencilerimiz, eş zamanlı olarak okudukları eserlerden kavram haritaları oluşturarak analiz etmeyi, elde ettiği bireysel verileri sınıf arkadaşları ile paylaşarak bilgiyi sentezlemeyi, elde ettiklerini objektif gözle inceleyerek de eleştirel düşünmeyi gerçekleştirmektedir.
Türkçe zümresi olarak derslerimizde analiz ve sentez, tümevarım ve tümdengelim, değerlendirme ve direkt dil öğretim metodu gibi problem çözmede kullanılan ve yargı ile anlama gücüne dayalı bilimsel yöntemler kullandığımız gibi, bu dersin özel öğretim yöntemlerinden olan; okuma ve dinleme, konuşma ve yazma, dili kurallarına göre kullanma kazanımlarını da en üst düzeyde vermeyi hedefliyoruz.
Okulumuzda Türkçe öğretimimizi, şu uygulamalardan oluşturmaktayız:
Okulumuzda ikinci yabancı dil programı 1. Sınıftan başlayarak 8. Sınıfın sonuna kadar devam eder. Programımız “Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı” nda yer alan yeterlilik düzeylerini temel alır. Derslerimizde öğrenci merkezlilik esas olup, onların konuşma ve anlama becerilerini, iletişim kurma yetisini geliştirerek, ikinci yabancı dilin önemini ve farkındalığını sağlayan yöntem ve teknikler uygulanır. Okul olarak ikinci yabancı dil programında hedeflenen düzeyler:
1.sınıf-6. sınıf: A1(Temel konularda dili kullanır, kendini ve başkalarını tanıtabilir, günlük yaşamdaki basit ifadeleri anlar.)
7.sınıf-8. sınıf: A2 (Temel konularda gereksinimlerini anlatır, basit bilgi alışverişinin söz konusu olduğu durumlarda iletişim kurar.)
3. sınıf öğrencilerimiz 1. ve 2. sınıf öğretilerine ek olarak akıllı tahta uygulamalı ders kitabımızda, Almanca konuşan ülkeleri tanır, çocuk oyunlarının isimleri ve bu oyunları sevip sevmediğini, eylemleri, haftanın günlerini, ayları ve mevsimleri öğrenirler
Türkçe dersi kuşkusuz öğretim zincirinin en güçlü halkası olması gerekliliğiyle okulumuzda da akademik birimlerin temelini oluşturmaktadır. Türkçe dersinde gerçekleşen anlamlandırarak öğrenme diğer derslerdeki başarıya da doğrudan etki etmektedir.
6. sınıfta öğrencilerimiz şiir dilinin farklılığını ayırt ederler. Metin türüyle ilgili özellikleri kavrarlar. Kelimenin yapı özellikleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrarlar. Anlatımın kimin ağzından yapıldığını belirleyerek okuduklarında örtülü anlamları bulabilirler. Metindeki anahtar kelimeleri ve metnin ana duygusunu belirleyebilirler. İsim tamlamalarının kuruluş ve anlam özelliklerini, noktalama işaretlerinin görevlerini öğrenirler. Cümle içinde isim ve sıfat tamlamaları arasındaki farkı kavrayarak ikisi arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz edebilirler. Ünsüz yumuşaması kuralını kavrayarak yazım kurallarında uygulamaya geçirirler. Okuduklarındaki amaç-sonuç ilişkisini belirlerler. Adın yerine geçen sözcükleri (adıllar) öğrenirler Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyebilirler.
Zümremizin ilk hedefi okuyan nesilleri okuduğunu anlama ve anlatma noktasında belirli bir düzeye getirerek okumanın gücünü diğer derslerde de kullanabilmektir.Bu nedenle 1. Sınıfın ikinci döneminde başlayan “Yaratıcı Okuma” çalışmalarına dördüncü sınıfta da devam etmekte ve bu çalışmaları “Yaratıcı Drama” derslerimiz, “Okuma Saatlerimiz” ve “Kütüphane Saatlerimiz” le desteklemekteyiz.. Öğrencilerimiz, eş zamanlı olarak okudukları eserlerden kavram haritaları oluşturarak analiz etmeyi, elde ettiği bireysel verileri sınıf arkadaşları ile paylaşarak bilgiyi sentezlemeyi, elde ettiklerini objektif gözle inceleyerek de eleştirel düşünmeyi gerçekleştirmektedir.
İkinci önemli hedefimiz ise öğrencilerin sınav sırasında herhangi bir bilgi eksikliği olmadığı halde okuma hatası yüzünden yanlış yanıtladığı soruların önüne geçmektir. Öğrenciler zaman zaman sınavlarda bilgi eksiği olmadığı halde soruyu hatalı okudukları için yanlış yanıt verirler. Bu hataların başında noktalama işaretlerine dikkat etmemek, son ekleri yanlış okumak(-me ,-ma…) satır atlamak, harf çıkarma ya da ekleme vb. unsurlar gelir.
Bu sorunun çözümünde bizler:
Türkçe zümresi olarak derslerimizde analiz ve sentez, tümevarım ve tümdengelim, değerlendirme ve direkt dil öğretim metodu gibi problem çözmede kullanılan ve yargı ile anlama gücüne dayalı bilimsel yöntemler kullandığımız gibi, bu dersin özel öğretim yöntemlerinden olan; okuma ve dinleme, konuşma ve yazma, dili kurallarına göre kullanma kazanımlarını da en üst düzeyde vermeyi hedefliyoruz.
Yeşilköy 2001 Koleji Yabancı Diller Ortaokul Bölümü olarak, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programında yer alan B1+ yeterlilik düzeyimezun olacak öğrencilerimiz için hedeflenmektedir. Öğrencilerimiz 8. sınıftan mezun olduklarında yazılı olarak görüşlerini, duygularını ve fikirlerini etkin bir şekilde ifade edebilir ve nedenlerini açıklayabilirler. Anadili İngilizce olan bir ülkede bağımsızca yaşayabilir ve ülkemizdeki özel okul hazırlık atlama sınavlarında geçer not alarak başarı gösterirler. Milli Eğitim Bakanlığı’nın 8.Sınıflar için hazırlamış olduğu İngilizce program dahilinde 8. sınıf kazanımlarını edinerek, uygulanan LGS sınavlarında üstün başarı gösterirler.
6. Sınıf İngilizce derslerinde öğrencilerimiz,
Müzik dersi, kişilik gelişiminde yaşamın her aşamasında önemli bir etkendir. Yapılan birçok araştırma, müziğin psikolojik ve fizyolojik gelişimi etkilediğini ortaya koymaktadır.Müzik, bireyin toplumsallaşmasında, doğuştan getirdiği yaratıcılık özelliğinin gelişmesinde, kendini ifade etmesinde, anadilini öğrenmesinde, zeka gelişiminde önemli katkılar sağlamaktadır.
Derslerimizde öğrencilerimiz çelik üçgen, ritim çubukları, zil, marakas kullanarak müzik çalışmalarını seslendirirler. Disiplinler arası işbirliği çerçevesinde planlanan çalışmalarla diğer derslere ait temaların ve kazanımların ilişkilendirildiği şarkılar, marşlar öğrenirler ve seslendirirler.
Yeşilköy 2001 Koleji olarak görsel sanatlar derslerinde hedefimiz: Temel sanatsal kavramların bilgisine sahip, sanatçının ve sanat eserinin değerinin bilen ve saygı gösteren, kültürel mirasına sahip çıkan, estetik algılayışı gelişmiş bireyler yetiştirmektir. Kültürel destek açısından her yıl ulusal ve uluslararası farklı sanatçı incelemeleri yapılarak dersler desteklenmektedir. Öğrencilerimizin duygu ve düşüncelerini teknik bilgi ve becerileri ile ifade edebilmeleri bizim için önemlidir.
1. sınıf Görsel Sanatlar derslerinde masal veya hikaye resimleme, renkler, ana renkler, ara renkler,çizgisel çalışmalar, bir tek tonuyla resimleme, suluboya tekniği, portre çalışmaları (hayalden tasarımlar) simetri ip çalışmaları, geometrik desenleri renklendirme çalışmaları yapılmaktadır.
Çocuklar en iyi şekilde öğrenmek için, mücadeleci, çekici ve heyecan verici deneyimlerin bir parçası olmalıdırlar. Onların severek oynamaları en güçlü içsel motivasyon ve ilham kaynağıdır. Öğretmenlerin, zamanla çocukları kaynaştırmaları ve uzmanlıkla eğitici notlarını iletebilmeleri için en iyi eğitimsel araçlara ihtiyaçları vardır. Mind Lab düşünme ve yaşam becerileri ile birleşik okul müfredatımızın gereksinimlerine çözüm getirmeyi ve okulumuzda en iyi şekilde uygulanması için gerekli tüm teknik bilgi ve materyalleri içerir. Amaç gelecek neslin; bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini kuvvetlendirerek, onlara düşüncelerini nasıl aktaracaklarını öğretmek ve öğrencileri “öğrenmeyi öğrenmek” için cesaretlendirerek 21. yüzyılın karmaşık zorluklarına hazırlamak ve onların kabul gören, katılımcı ve mutlu bireyler olmalarını sağlamaktır.
“Çocuklar zor ile değil, oynayarak öğrenmelidirler.”
“Bir kişiyi bir saatlik oyun içinde, bir yıllık sohbetten daha fazla tanırsınız.”
Felsefeleriyle işlenen derslerimizde:
olarak sıralanabilir.
1.sınıf oyunlarımızla ”dedektif metodu”, ”trafik ışıkları”, ”deneme yanılma”, ”göçmen kuşlar” metodları ile mantıklı düşünme, planlama ve karar verme süreçlerini yapılandırmalarına yardımcı olma, soruya doğru yanıtı bulma, doğru soruyu sorma, bilgi ve verileri organize etmek ve yeniden oluşturmak için soruları nasıl kullanacağını bilme, oyun sırasında farklı durumları karşılaştırma ve bağlantı kurma, karar verme, bir veya daha fazla bilgi kaynağını değerlendirme becerilerini geliştiriyoruz.
2001 Koleji olarak matematik öğretimimizde en temel amacımız; öğrencilerimize “matematiksel düşünce sistemini” öğretmek, bunun yanında ülkemizin gerçeği olan LGS sınavına öğrencilerimizi layıkıyla hazırlamaktır.
Öğrencilerimize, temel matematiksel becerileri (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme, iletişim kurma, duyuşsal ve psikomotor gelişim) ve bu becerilere dayalı yetenekleri kazandırmak, bunları gerçek hayat problemlerine uyarlamalarını sağlamak, mantığın ve eleştirel düşünmenin uygulama alanlarını yaşatarak göstermek, insan zekâsının bu yolda işlemesi görevini anlamalarına yardımcı olmaktır.
Altıncı sınıf öğrencilerimiz matematik derslerinde Doğal Sayılar, Kesirler, Veri, Tablo ve Grafikler, Tam Sayılar, Çevre, Alan, Hacim adlı öğrenme alanlarında içeriklerle karşılaşırlar. Basitten karmaşığa, somuttan soyuta ilkesine uyularak öğrenmenin daha kolay olmasının sağlandığı matematik derslerinde öğretilen konunun alıştırmalarla desteklenmesi ve bu alıştırmaların aşağıdaki şekilde yaptırılması şarttır.
2001 Koleji’nde öğrencilerimizin değişen ve hızla gelişen dünyaya uyum sağlamalarını kolaylaştıracak, matematiğe ilgi ve meraklarını arttırarak onlarda öğrenme heyecanı yaratacak bir öğretim ortamı oluşturulması için her türlü olanak sağlamaktadır.
Çocukların hızlı büyüdükleri bu dönemde derslerde öğrencilere büyük ve küçük kas gruplarının gelişimini sağlayıcı cimnastik çalışmaları, beden yönetme ve denge gibi özelliklerinin geliştirilebilmesini sağlayıcı hareket kombinasyonları eğitsel oyunlarla birlikte verilmektedir. Bunun yanında öğrencilerin çeşitli spor dallarıyla ilgili yeteneklerini ortaya çıkartmak, spor branşlarını tanıtmak hedeflenmektedir. Ayrıca spor dersi kazanımları ile fiziksel uygunluk gelişimleri testleri yapılarak (antropometrik ve fiziksel uygunluk testleri) öğrenci takip yazılım programı ile takip edilmektedir.