Bireyin yaşamındaki en değerli dönem şüphesiz ki okul öncesi eğitim çağıdır. Dolayısıyla bu dönemde alınacak eğitim de kritik bir öneme sahiptir. Bizler 2001 Koleji Ana Sınıfı olarak Montessori eğitimin bir parçası olan günlük yaşam becerilerini geliştirme çalışmalarımızı( toz alma, dolap toplama, düğme dikme, ayakkabı bağlama, meyve sebze yıkama, çamaşır asma, vb.) ve Montessori Matematik ve Duyusal çalışmalarımızı haftada 1 saat olarak yapmaktayız.
Okul öncesi dönemde çocuk, çevresindeki her şeye karşı ilgi duyan aktif bir araştırmacı gibidir. 2001 Koleji Ana sınıfı olarak bu dönemde öğrencilerimize çember zamanında gerçekleştirilen (Bil Bakalım Kutusu, 100.gün, matematik kolyesi, takvim ve hava durumu) aktif öğrenme ortamını rutin olarak hazırlamaktayız.
Okul öncesi eğitimin amaçlarından biri çocukların yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmektir. Scamper; yaratıcı düşünmenin geliştirilmesinde kullanılan uygulaması kolay, eğlenceli bir beyin fırtınası yöntemidir. Öğrencilerimizle bir yıl boyunca farklı, özgün düşünce üretebilmeleri konusunda yaş seviyelerine uygun çeşitli scamper çalışmaları yürütülmektedir.
Yaşam ve düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefleyen Mind Lab ( Education is child’s play) metodu haftada bir ders saati olarak uygulanmaktadır. Bu metodu uygulamamızdaki amaç çocuklarımızın düşünme becerilerinin yanı sıra temel yaşam becerilerinin de gelişimini desteklemektedir. Böylece öğrencilerimizi kendi potansiyellerinin farkında, çevresindeki diğer bireylere saygılı, bilinçli, başarılı ve mutlu bireyler olarak toplumsal hayata hazırlarız.
Haftalık ders programımızda Türkçe dil etkinliği, sanat etkinliği, oyun etkinliği, eğlenceli matematik, Mind Lab, Montessori etkinliği, İngilizce, sportif beceri ve koordinasyon çalışmaları, bilişim teknolojileri, görsel sanatlar, müzik, satranç, bale, yaratıcı drama dersleri yer almaktadır.
Ana sınıfı rehberlik çalışmalarımız oryantasyon süreciyle başlar. Öğrencilerin gelişim aşamalarına uygun envanterler uygulanır. Gessel Gelişim Figürleri Envanteri, projektif testlerden olan Bir İnsan Çiz ve Bir Aile Çiz Envanteri, Frankfurter Dikkat Testi, TIMI (Teele Inventory Multiple Intelligences) Testi, Frostig Gelişimsel Algı Testi uygulanan envanterlerdir.










Okulumuzda ikinci yabancı dil programı 1. Sınıftan başlayarak 8. Sınıfın sonuna kadar devam eder. Programımız “Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı” nda yer alan yeterlilik düzeylerini temel alır. Derslerimizde öğrenci merkezlilik esas olup, onların konuşma ve anlama becerilerini, iletişim kurma yetisini geliştirerek, ikinci yabancı dilin önemini ve farkındalığını sağlayan yöntem ve teknikler uygulanır. Okul olarak ikinci yabancı dil programında hedeflenen düzeyler:
Bilişim okur yazarlığı kazanımı hedefi ile öğrencilerimiz öncelikli olarak teknolojilerin doğru, güvenli ve sağlıklı kullanımını öğrenirler. Yaş gruplarına uygun birtakım uygulamalar ile okuma yazma sürecine destek verici çalışmalar yapılır. Bilgisayarın temel çalışma prensibini kavrayan ve temel donanımlarını etkin kullanan öğrencilerimiz kodlama uygulamaları ile problem analizi, çözüm üretme, çoklu bakış açısı geliştirme, eleştirel ve sistematik düşünme, neden sonuç ilişkilerini görebilme yetilerini geliştirirler.
Çocukların hızlı büyüdükleri bu dönemde derslerde öğrencilere büyük ve küçük kas gruplarının gelişimini sağlayıcı cimnastik çalışmaları, beden yönetme ve denge gibi özelliklerinin geliştirilebilmesini sağlayıcı hareket kombinasyonları eğitsel oyunlarla birlikte verilmektedir. Bunun yanında öğrencilerin çeşitli spor dallarıyla ilgili yeteneklerini ortaya çıkartmak, spor branşlarını tanıtmak hedeflenmektedir. Ayrıca spor dersi kazanımları ile fiziksel uygunluk gelişimleri testleri yapılarak (antropometrik ve fiziksel uygunluk testleri) öğrenci takip yazılım programı ile takip edilmektedir.


